דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה איננו בוחרים את האופן בו אנו חיים? 

מאת    [ 19/12/2011 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 3754 פעמים ]

 

למה איננו בוחרים את האופן בו אנו חיים?

 

מה פירוש המילה 'חופש' עבורכם, ומה פירוש המילה 'לבחור'?

האם החיים והאירועים בתוכם מנהלים אתכם, או אתם אותם?

האם אתם מספיקים לבחור את האופן בו אתם מגיבים רגשית לאירועים רגע לפני שהגבתם, או שאתם מגיבים מתוך דפוסים מוכרים וקבועים?

כמה לחץ וסטרס יש בחייכם, וכיצד הם משפיעים על החופש שלכם לבחור את ההתנהלות היומיומית וארוכת הטווח שלכם?

 

רובנו רוצים -


    • חיים מלאים בעשייה, אך משוחררים יותר מלחץ. לא?
    • בריאות טובה יותר
    • להיות משוחררים מכאבים ומועקות
    • להרגיש 'חיים', שמחים ומלאי אנרגיה
    • חופש לבחור את המקצוע בו אנו רוצים לעסוק
    • חופש לבחור את הדרך בה אנו מנהלים את חיינו
    • חופש לבחור כיצד אנו מגיבים לאירועים, לאנשים ולשינויים החלים בדרכנו

לא כן?

 

במאה ה-21 אנחנו מדברים רבות על האפשרויות הבלתי סופיות שמאפשרים החיים המודרניים, בעיקר בסיועם של הפיתוחים הבלתי נגמרים של אמצעי הטכנולוגיה. בין השאר, דיבור זה גורם לנו לחשוב שהאופק הוא אינסופי. אולם, כאשר האופק הוא אינסופי, האם אנו יודעים כיצד לבחור בתוך מגוון האפשרויות האלה, או- יותר מזה- האם אנו מאפשרים לעצמנו את החופש לבחור? ולמה איננו בוחרים את אלה העושים לנו טוב?

כאנשים בוגרים, אנו מונעים ומושפעים מאד מדפוסי חשיבה ורגש אשר נטבעו בנו כבר לפני שנים רבות. דפוסים אלה הם המכתיבים את האופן בו אנו חווים את המציאות בה אנו חיים, ואת הדברים אותם אנו מרשים ולא מרשים לעצמנו לעשות, את הדרכים בהן אנו מעזים, או לא מעזים לפרוץ, ובמידה רבה הם מכתיבים את האופן בו אנו מרגישים גופנית ורגשית. באופן בלתי מודע אנו נוטים לפעול מתוך אותם המקומות, להגיב מתוך אותם הדפוסים. מתוך כ-ל האפשרויות שמציע לנו העולם, הרפרטואר בו אנו בוחרים הינו מצומצם. בחלקם אנו בוחרים מתוך הרגל, גם ולמרות שאנו יודעים כי הם מזיקים לנו. מעין מנגנון חבלה-עצמית, המבוטא יפה כל כך באמירה: "עדיף לי השד שאני כבר מכיר".  וכשאנו פועלים ומגיבים מתוך אותם הדפוסים- האם זה מפליא שאנו חוזרים ומקבלים את אותן התוצאות...?!!

 

חלקנו השתתף כבר בעשרות סדנאות להתפתחות אישית, קרא קילוגרמים של ספרים לעזרה עצמית (האם גם אתם?)  ובכל זאת- עדיין אנו מוצאים שקשה לנו לקחת את הצעדים שמציעים הספרים, או להגשים את מה שמובטח בסדנאות. ולמה זה?

 

החיים בעידן האפשרויות הבלתי מוגבלות, כאשר הגבולות פתוחים מאי פעם, התקשורת היא גלובאלית, תוחלת החיים ארוכה יותר, יש יותר מוביליות של מעמדות, מקצועות ומגורים מאי פעם- כל אלה כביכול מאפשרים לנו את חופש הבחירה הגדול מתמיד. ובכל זאת, רובנו חושבים ופועלים מתוך האמונות והפחדים איתם גדלנו, כאילו ידינו קשורות מאחורי גבנו. אנו מפחדים להגשים את רצונותינו ומשאלותינו. זו אינה 'אשמתנו', ואין זה במודע שלנו. רוב האמונות והפחדים האלה 'מסתתרים' להם בתת-מודע, ומשם הם מנהלים אותנו, ומונעים מאיתנו לזוז. הם יושבים שם, חזקים מהמודע שלנו, ובעיקר בעיתות לחץ, כשאנו גם כך נופלים לתוך דרכי התגובה והפעולה המוכרים לנו מתוך 'חוסר זמן/קושי לחוב אחרת מתמיד/הסתמכות על מה שאנו כבר מכירים- הם מפעילים אותנו באופן ברור עוד יותר. על מנת שנוכל להתחיל לבחור- עלינו לשחרר את הפחדים והאמונות, ובעקבותיהם- את הדפוסים.

 

איך עושים זאת?

צעד ראשון חשוב- מודעות לקיומם של הפחדים, האמונות והדפוסים.

צעד שני טוב- לזהות אותם, ואולי אפילו את מקורם.

צעד שלישי מוצלח- למצוא דרך/שיטה/טכניקה טובה שתאפשר לשחרר אותם מהמערכת. יש העושים זאת בדרך של טיפול פסיכולוגי/אימון/ייעוץ וכדומה. וכיום, במאה ה-21, ישנן שיטות נוספות עתיקות-חדשות המאפשרות שחרור אנרגטי של אותם פחדים מהמערכת. אחת מהשיטות האלה היא שיטת EFT, שעל פי עקרונותיה, אותם פחדים ואמונות יושבים במערכת האנרגטית שלנו ויוצרים בה חסימות. חסימות אלה גורמות לנו להרגיש חלשים/מיואשים/חסרי כוח ליצור שינוי/מתוסכלים ועוד. שחרור החסימות האנרגטיות, בתוך דקות, יכול לשנות את כל המצב הרגשי ולאפשר לנו לבחור את התגובות שלנו, ההתנהלות היומיומית שלנו והבחירות המקצועיות שלנו, כך שנוכל לבחור את האופן בו אנו חיים טוב יותר. והמדהים הוא, ששיטה זו מאפשרת לכל אדם ללמוד לעשות זאת בעצמו, מבלי להזדקק לאדם חיצוני. נסו ותראו!!!

 

 

מילכה לאון - מתמחה בשיטת לאבאן-ברטנייף, בעלת תואר שני בתנועה ומחול ממרכז לאבאן בלונדון. לימדה מחול וLabanAnalysis-  במרכז לאבאן בלונדון ובקולג'ים למשחק. מלמדת תרפיסטים באוניברסיטת חיפה ומסגרות פרטיות, מלמדת מחול וLabanAnalysis  בארץ ובחו"ל. משלבת ניסיון וידע מתוך ניתוח תנועה לאבאן-בארטנייף,  Body Mind Centering מחול, יוגה, הנחיית קבוצות, פילאטס ומשחק. מנחה בשיטת  EFT- לשחרור מלחץ וסטרס, שחרור מכאבים, שחרור ממחשבות מגבילות בדרך לחיים של שפע ובריאות.  מלמדת סדנאות וקורסים בשיטת EFT לאנשי מקצוע ולקהל הרחב. עובדת עם יחידים וקבוצות.  www.eft4life.co.il milca@eft4life.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב